Som ett led i att utveckla en modern handels och mötesplats har Adapta gjort klart med O´Learys om en satsning på restaurang och entertainment i Kongahälla Shopping. Totalt omfattar etableringen ca 1 300 kvm fördelat på två plan med restaurang och sportbar i markplan och entertainment på övre plan i centret.

Kongahälla Shopping utvecklas till en modern handelsplats med ett brett butiksutbud där förutom handel även restauranger och caféer tillsammans med nöje bildar ett segment.

O‘Learys kommer att ligga mittemot Kungälvs nya resecentrum och finnas på två plan med restaurangdelen på entréplan och eventcenter på övre plan. Genom placeringen vid centrets södra entré och med den tydliga synligheten utifrån bidrar O‘Learys starkt till stadsmässigheten och centrets tillgänglighet.

– Vi är glada över att kunna öppna O‘Learys i Kongahälla Shopping. Med ett starkt underlag, närheten till boende och kollektivtrafiken är det precis på en sådan här plats man vill etablera O‘Learys. Vi ser fram mot öppningen 2019, säger bröderna Amiri, som kommer att driva restaurangen.

O’Learys är det första konceptet som meddelas i utvecklingen av Kongahälla Shoppings mat och underhållningsutbud. Utbudet inom segmentet är en satsning både på bredd och aktualitet inom ett område som blivit allt viktigare för moderna handels och mötesplatser.

– Det medvetna och noggranna arbetet med att skapa specifika, tydliga och väl avvägda kluster inom olika segment blir en styrka för Kongahälla shopping som vi vet att besökare både efterfrågar och uppskattar. Att kunna meddela att O‘Learys kommer till oss är glädjande, säger Håkan Olsson, Uthyrningschef på Adapta.

O’Learys historia började i Nantucket utanför Boston. Där blev grundaren Jonas Reinholdsson förälskad i den unika blandningen av människor, mat, dryck och sport som kunde hittas i många restauranger. 1988 öppnade den första O’Learys-restaurangen i Göteborg. Sveriges första äkta amerikanska sportbar, och det var en omedelbar framgång. Idag är O’Learys ett av Sveriges starkaste och mest kända varumärken med mer än 3 miljoner besökare varje år. Kejdan har mer än 100 restauranger i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Kina, Förenade Arabemiraten, Vietnam, Turkiet, Singapore och Ungern och är idag Sveriges mest expansiva restaurangkedja.